Wednesday 7 May 2014

Amna's word

Benda paling seronok bila anak sudah menginjak umur 2 tahun apabila anak comel itu sudah pandai bercakap. 

Sebagai contoh, sekarang bila Amna minta sesuatu dari aku, bila aku bagi dia barangan yang diminta Amna akan kata, "Acih, makk". Tau tak betapa sweetnye ucapan itu muncul dari seorang anak kecil yang belum berusia 2 tahun kepada ibunya. Taip ni pun air mata bergenang hoih. 

Aku yang mula-mula nak rasa marah dan merungut sebab penat melayan Amna nak itu ini plus dengan condition aku yang nak bangun dari duduk pun dah letih benooo.. bila dia kata terima kasih tu alahai cair terus.

Most perkataan yang dia pick up aku notice dia pick up bukan di rumah, contoh seperti acih, ame. Acik, mak. Ayang mak. Mak, ape mak? Tu sume dia pickup dari kawan-kawan kat rumah babysitter..

No comments: