Tuesday 15 April 2014

Amna lolong

Amna dah pandai minta tolong. Semuanya bermula bila malam-malam ayah Amna pura-pura hampir jatuh dari katil dan minta 'tolong'. Amna bukan nak tolong pun, malahan dia pulak yang pura-pura hampir jatuh dari katil lalu meminta tolong.

Lepas malam tu once in a while dia akan kata 'Lolong!' as in minta tolong. Lolong pun boleh la nak.

Malam tadi badan Amna panas. Dari berbaju hitam lengan panjang aku tukarkan pakai spaghetti strap. Aku sponging badan dia tengah-tengah malam walaupun dia tak suka. Amna jadi sukar tidur. Aku lagi lah tak boleh tidur. Terjaga pukul 12.30 malam (tidur awal sebab tertidur masa tidurkan Amna at 10pm) dan sakit kepala dan dada. I suspek itu heartburn. Tapi heartburn bukankah kena waktu lepas makan? Aku makan jam 6.45 petang semalam, takkan pukul 12.30 malam baru datang heartburn? Tapi kalau aku baring menelentang hilang sakit dada itu, hanya datang balik bila aku baring mengiring. Dan tidur menelentang adalah tidak selesa bagi wanita yang mengandung ye.

No comments: